Czy kiedykolwiek trzymałeś w rękach arkusz papieru i zastanawiałeś się, dlaczego jedne kartki wydają się lekkie jak piórko, a inne mają solidną wagę? Sekret tkwi w gramaturze! To właśnie ona decyduje, czy papier będzie idealny do codziennego drukowania, czy też doda elegancji wizytówce lub okładce katalogu. Przekonaj się, jak dobrać papier, który sprosta twoim potrzebom i nada projektom charakteru!
Blog
Twoje dokumenty zawierają sekrety, dane osobowe albo informacje poufne. Jak je chronić, by nie wpadły w niepowołane ręce? Niszczarka to odpowiedź! Czy w domu, czy w biurze – zastanawiasz się, jaką niszczarkę wybrać? Z naszym przewodnikiem dokonasz najlepszego wyboru. Czytaj dalej!
Ołówek to jedno z najstarszych, a zarazem najprostszych narzędzi do pisania i rysowania. Jednak gdy spojrzysz na półkę pełną różnorodnych modeli, możesz się poczuć nieco zagubiony. Symbole takie jak H, B, HB wydają się tajemnicze, prawda? Poznaj najważniejsze rodzaje ołówków wraz z ich oznaczeniami!
Artykuły biurowe poprawiają standard i jakość pracy. Trudno sobie wyobrazić firmy, które nie korzystają z segregatorów na dokumenty i koszulek do nich. Artykuły biurowe posiadają wiele zastosowań, które często nie są dostrzegane na co dzień. Poznaj standardowe wymiary segregatorów i dowiedz się, czym poszczególne modele mogą się od siebie różnić.
Zatrudnienie nowego pracownika czy też zmiany w pracy sprawiają, że należy doszkolić podwładnych. Jest to dla pracodawcy pewnego rodzaju wyzwanie. W jaki sposób przygotować osoby do pełnienia nowych obowiązków? Jaki rodzaj szkolenia pracowników najlepiej wybrać? Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety, dlatego warto się o nich dowiedzieć czegoś więcej.
Wiele osób ma problemy z organizacją pracy własnej i nie wie, jak zarządzać czasem. Odkładamy wszystko na później, przez co zbiera się wiele rzeczy do zrobienia na ostatnią chwilę, a to z kolei wiąże się ze stresem, czy zdążymy wykonać nasze obowiązki na czas. Z tego względu coraz więcej pracodawców i pracowników interesuje się organizacją czasu pracy.
Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim nie należy do łatwych, gdyż jest dosyć stresujący i niepewny. Pracodawca jest zmuszony do przeorganizowania pracy w firmie, a pracownica nie wie, co zastanie po powrocie. Co zatem należy wiedzieć o powrocie do pracy po macierzyńskim, aby mniej się stresować? Jakie są prawa pracownika po powrocie?
Czy jest możliwe drukowanie w dobrej jakości, wydajnie i jednocześnie tanio? Jak najbardziej! Na rynku są dostępne urządzenia, które spełniają te wymagania. Należy jedynie odpowiednio dobrać drukarkę tanią w eksploatacji. Jakie drukarki nie generują wysokich kosztów użytkowania?
Co pewien czas warto czyścić sprzęt elektroniczny, na którym pracujemy. Obejmuje to zarówno telefony, jak i komputery stacjonarne, laptopy, klawiatury oraz myszki. Zabrudzony sprzęt jest siedliskiem bakterii, a dodatkowo przykrym doznaniem wizualnym dla klientów czy współpracowników. Jak wyczyścić laptopa czy komputer skutecznie i bezpiecznie? Podpowiadamy!
Apteczka pierwszej pomocy: domowa, zakładowa czy samochodowa – zawsze powinieneś mieć do niej dostęp. Podstawowe elementy składające się na wyposażenie apteczki ratują zdrowie, a czasem nawet życie, zanim nastąpi przyjazd służb medycznych. O tym, co powinna zawierać apteczka pierwszej pomocy i jak ją skompletować do własnych potrzeb, dowiesz się, czytając ten artykuł.
Funkcjonowanie świata od wieków bazuje na pracy zespołowej i komunikacji. Imponujące budowle, wspaniałe pojazdy czy gigantyczne firmy nie miałyby racji bytu, jeżeli byłyby oparte na pracy tylko jednej osoby. Co za tym idzie, pojawia się pytanie – dlaczego praca zespołowa jest ważna? Dlaczego warto pracować w zespole? Jak pracować w zespole, aby odnosić sukcesy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w niniejszym artykule.
Wymuszona pozycja ciała oraz brak ruchu są znacznym obciążeniem dla osób, których głównym sposobem zarobkowania jest praca przy komputerze. Wielogodzinne siedzenie przy biurku nie musi jednak wiązać się z dyskomfortem – pod warunkiem, że spełnione zostaną zasady BHP. Co właściwie kryje się pod pojęciem ergonomii pracy przy komputerze? Jak zorganizować stanowisko pracy przy komputerze? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
Proces uczenia się dla wielu osób przeważnie jest żmudny i trudny. Zastanawiasz się, jaki jest sekret grona ludzi, którzy odnoszą spektakularne efekty w nieporównywalnie krótszym czasie? Robią notatki wizualne! Zapoznaj się z programem do tworzenia notatek rysowanych i spraw, aby twoja nauka była czystą przyjemnością i formą zabawy, a nie przykrym obowiązkiem.
W momencie zmiany pracy często zastanawiamy się, w jaki sposób pożegnać się z kolegami, z którymi współpracowaliśmy długi czas. Niezależnie od tego, czy to my odchodzimy z pracy, czy nasi współpracownicy, z którymi nawiązaliśmy bliższe relacje, warto przekazać od siebie cytaty lub życzenia na pożegnanie. Poniżej znajdziesz jedne z najlepszych cytatów na odejście z pracy, z których będziesz mógł skorzystać.
Rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych – RODO (lub OROD) zostało wprowadzone w maju 2016 roku. Zaczęło ono obowiązywać od maja 2018 roku. Od tego czasu firmy, które działają na terenie Unii Europejskiej musiały wdrożyć pewne zmiany, których celem jest doprowadzenie do pełnej harmonizacji prawa na terenie Unii Europejskiej i swobodnego przepływu danych osobowych. Co warto wiedzieć na temat RODO i zasad przetwarzania danych osobowych?
Często zdarzają się w życiu dni, czy to w pracy, w szkole czy w życiu codziennym, kiedy zostajemy zdekoncentrowani przez jakąś sytuację, jesteśmy zasypani obowiązkami i łatwo o popełnienie najmniejszego błędu. Z pomocą przychodzi tutaj checklista. Odpowiednio sporządzona będzie prawidłowo spełniać swoją funkcję i pomoże nam lepiej zapanować nad naszym życiem. Jak zatem zrobić taką checklistę?
Z pozoru niszczenie dokumentów może wydawać się prostą czynnością – wystarczy przecież je podrzeć lub włożyć do niszczarki i wyrzucić na śmietnik. Jednak zgodnie z prawem utylizacja dokumentów to jedna z form przetwarzania danych, szczególnie jeśli chodzi o pisma finansowe czy firmowe.
Drukarki laserowe i atramentowe są dostępne już w każdym sklepie z elektroniką. Jednak wybór drukarki do domu czy też biura nadal nie jest taki oczywisty i prosty, jakby się mogło wydawać. Są czynniki, które decydują o tym, która drukarka lepiej sprawdzi się w domu, a która w biurze. Drukarka laserowa czy atramentowa? Poniżej znajdziesz porównanie obu rodzajów, a także dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas zakupu.